دیجیتال مارکتینگ چیست؟ صفر تا صد دیجیتال مارکتینگ

آیا می دانید دیجیتال مارکتینگ چه می باشد و چه استراتژی‌هایی دارااست؟

دیجیتال مارکتینگ ، کلمه و واژه‌ای که‌این ایام به وفور شنیده میگردد و هر روزه شاهد این مورد هستیم که اشخاص بیشتری در سراسر عالم درپی راه‌اندازی تجارت اینترنتی و توسعه و تبلیغ تولیدات و سرویس ها خویش از روش وب روی می آورند. امروزه دسترسی به وب آنقدر فراگیر گردیده که اکثر کارها دارای ربط به آدم در درحال حاضر کامپیوتری شدن و به طور آنلاین شکل میگیرد و در‌این بین بلندمرتبه‌ترین گرفتاری کلیه کسب و کارهای کوچک و تعالی تعیین شایسته ترین طرز برای بازاریابی تولیدات و خدماتی میباشد که ارائه میدهند.

شیوه‌های سنتی و دیرین بازاریابی امروزه همچون پیشین کارآمد به لحاظ نمیرسند و از آنجایی که آدم‌ها سعی در این دارا‌هستند تا تمامی کارها معاش را با سرعت و کیفیت بهتر و بیشتری پیش ببرند، به همین مراد، دیجیتال مارکتینگ امروزه یک کدام از مهم ترین نقش‌ها را در بازاریابی امروزی اعمال می‌نماید.

قصد به خرید اینترنتی، تلاوت کتاب و مجلات به طور آنلاین و جاری ساختن طیف بزرگ‌ای از امور فقط از روش تلفن همراه‌های هوشمند موجب گردیده تا بیشتر شغل های روزانه و بی آلایش معاش نیز امروزه به طور آنلاین صورت بپذیرد و این یعنی کسب و امور هم بایستی برای بازاریابی و تبلیغ تولیدات و خدماتشان در جایی بهتر از خبرنامه و تلوزیون در ادامه معرفی کردن خودشان باشند!

دیجیتال مارکتینگ چیست؟ صفر تا صد دیجیتال مارکتینگ

✅ چندین خطا رایج در بازاریابی دیجیتال و روش اجتناب از آنان

ولی مهم ترین مساله‌ای که در‌این میان وجود داراست این میباشد که صاحبان مشاغل بایستی با معنا digital marketing و بازاریابی امروزی به خیر و خوبی آشنا باشند، آن‌ها می بایست با به کارگیری از ابزارهای مطلوب و آپ دیت و به کارگیری از تاکتیک‌ها مفید بتوانند در دنیای رقابتی و مالامال تکاپوی دیجیتالی خویش را معرفی نمایند و موءثر واقع شوند.

بهتر میباشد پیرو این نوشته‌ی‌علمی با ما یاور باشید تا با هر آن چیزی که مورد نیاز میباشد درخصوص تاریخچه دیجیتال مارکتینگ و چگونگی کارایی این نوع بازاریابی بدانید، آشنا گردید و داده ها مفیدی درباره‌ی آن به دست آورید.

دیجیتال مارکتینگ چیست؟ صفر تا صد دیجیتال مارکتینگ

دیجیتال مارکتینگ چه است

قبل از هرچیز موردنیاز میباشد بدانید دیجیتال مارکتینگ چه چیزی است و مشتمل بر چه مواقعی میباشد. به ذکر بی آلایش، تعریف و تمجید دیجیتال مارکتینگ دربرگیرنده اشاعه و تبلیغ (پروموشن/ promotion) اینترنتی کالاها و سرویس ها میگردد.

برخلاف طرز‌های سنتی بازاریابی (مثل ارسال بی واسطه نشانی اینترنتی یا این که تبلیغات چاپی در روزنامه‌ها که در آن‌ها پیگیری فرآیند توفیق کار‌های بازاریابی با محدودیت‌هایی یار و همدم میباشد)، در بازاریابی دیجیتال اتکای مهم بر داده‌ها/ داده ها یوزرها میباشد؛ اطلاعاتی که کسب وکارها از آن به کارگیری می‌نمایند تا محتوای بهتری ساخت و ساز و به‌صورت مؤثرتری تبلیغ نمایند و درنهایت، قابلیت و امکان دستیابی به توفیق را بیشتر نمایند.

داده ها/ دیتای یوزرها (user data/ customer data): داده ها رفتاری، دموگرافیک [جمعیت‌شناسی] و فردی مشتری‌ها یا این که یوزرها که کسب و امور به‌مراد رابطه بهتر و مؤثرتر با آنان جمع آوری می‌نمایند.

دیجیتال مارکتینگ در واقع راهی برای تبلیغ برندها و تولید ها به طور آنلاین و از روش شبکه‌های گوناگون دیجیتالی میباشد.

از آنجایی که اکثر مشاغل مخاطبین خاص خودشان را دارا هستند و بایستی بتوانند مال و سرویس ها خویش را به آن تیم خاص معرفی نمایند، به آن ها امداد می‌نماید تا بتوانند ریلکس‌تر خویش را مخاطبین‌شان معرفی نمایند و از روش وب و شیوه های دیجیتالی تخت گاز با آن ها رابطه برقرار کنند.

در‌این راستا، فناوری‌ها و راهکارهای زیادی وجود دارااست و استعمال از پیام‌رسان‌های آنلاین، نشانی اینترنتی، تبلیغ در وبسایت‌های اینترنتی، رسانه‌های اجتماعی نظیر توییتر و اینستاگرام و… برای جذب و سرگرم کردن استفاده کننده گزینه به کارگیری قرار می‎گیرد.

گونه های تولید محتوا

بازاریابی دیجیتال برای مشاغل امروزی مدرن اهمیت متعددی دارااست، چون امروزه نقش وب در طریق تصمیم گیری مصرف کننده برای معامله به ثابت رسیده و اکثری از کسب و امور نیز ماهیت آنلاین داشته و همگی داده ها و فرآیندهای مرتبط با داد و ستد در آن ها از روش تارنما‌ها ایفا می گردد.

امروزه کمتر کسی رغبت دارااست تا برای پرسیدن یک پرسش کوچک راجع‌به کالایی خاص حضورا به مغازه‌ها بازگشت نماید و یااینکه مجال خویش را برای تلفن زدن به کمپانی و اخذ پاسخی مطلوب صرف نماید، در عصر حاضر اکثر عموم برای جواب به بی آلایش‌ترین تا بغرنج‌ترین سوالهای خویش از روش کانال‌های اجتماعی خطاها خویش را مطرح می‌نمایند و در کمتر از یک دقیقه تخت‌گاز جواب خویش را اخذ می‌نمایند.

مصرف کنندگان اینترنتی به شدت در حال ارتقاء میباشند و قصد به خرید اینترنتی نسبت به خرید حضوری، در هر لحظه بیشتر و بیشتر می‌گردد و این جهان هر لحظه بیشتر به سمت دیجیتالی شدن قدم برمی‌دارد و این پیام را به ما میدهد که در شرایطی که میخواهید با سرعت بیشتری مخاطبین بیشتری را به سمت خویش بکشانید، می بایست از روش بیشترین روزنه‌ای که با آن سر و کار دارا هستند مبادرت نمائید!

دیجیتال مارکتینگ چیست؟ صفر تا صد دیجیتال مارکتینگ

تاریخچه دیجیتال مارکتینگ

حالا که متوجه شدید که دیجیتال مارکتینگ چه می باشد و چه نقش مهمی در دنیای مدرن دارااست، بایستی با تاریخچه دیجیتال مارکتینگ نیز به نیکی آشنا گردید و بدانید ابدا این تحول از کی و چه وقتی بر معاش عموم رخنه کرد و همگی چیز را به سوی اینترنتی شدن پیش برد؟

اصطلاح digital marketing برای نخستین توشه در سال ۱۹۹۰ گزینه به کار گیری قرار گرفت و غرض از آن بازاریابی اتومبیل بود.

بایستی بدانید که بعداز آن حتی تا سال ۲۰۰۰ هم اینکه دیجیتال مارکتینگ چه است و چه مزایایی داراست هنوز برای خیلی از کسب و امور و عموم پر‌نور نبود و آنچنان شناخته گردیده نبود و آیتم به کار گیری قرار نمی‌گرفت.

در سال ۱۹۹۳ میلادی اولین بنر تبلیغاتی اینترنتی به طور کلیکی به عمل دریافت شد و بعداز فعال سازی یاهو از سال ۱۹۹۶ شناخت عموم با دنیای اینترنتی بیشتر و بیشتر شد. ۱۹۹۸ هم‌زمان با میلاد گوگل موتورهای جستجوی اینترنتی فعال شدند و بعداز آن رقابت گوگل و یاهو تحت عنوان موتورهای کاوشگر بسط یافت.

تاریخچه دیجیتال مارکتینگ در همین سال‌ها در حال تکمیل شدن و ساخته شدن بود و با ظهور کانال‌های اجتماعی به طور تقریب از سال ۲۰۱۰ به‌تدریج پیشرفت‌های چشمگیری در digital marketing و بازاریابی امروزی چهره بخشید؛ به کار گیری از تلفن همراه‌های هوشمند و تبلیت میان عموم سرایت پیدا کرد و همین موجب شد تا یوزرها دنیای اینترنتی به شدت ارتقا پیدا نمایند و مسیر تاریخچه دیجیتال مارکتینگ نیز مسیر متفاوتی به خویش بگیرد.

طبق مطالعاتی که در سال ۲۰۱۴ در آمریکا انجام یافته نشان داده میباشد که عموم ایالات متحده به صورت میانگین ۳۷ دقیقه از فرصت خویش را در روز به کانال‌های اجتماعی تخصیص می دهند. واحد سنجش استعمال از کانال‌های اجتماعی درین مرزوبوم بدین شکل میباشد:

فیسبوک ۹۹ درصد، توییتر ۹۷ درصد، گوگل پلاس ۷۰ درصد، پینترست ۶۹ درصد و اینستاگرام ۵۹ درصد میباشد. ۷۰ درصد از کسب و امور برای بازاریابی از فیسبوک استعمال می‌نمایند و ۶۷ درصد از یوزرها توییتر برندها و کسب و کارهایی را که از آن ها خرید می‌نمایند، دنبال می‌نمایند.

آموزش دیجیتال مارکتینگ از 0 تا 100 

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *