چندین خطا رایج در بازاریابی دیجیتال و روش اجتناب از آنان : بازاریابی دیجیتال (Digital Marketing) مدام از گرفتاری ها و مشاجره های داغ کسب و کارهای اینترنتی میباشد. استارت آپ ها به خیر و خوبی میدانند که بقای همگی کسب و امور و بویژه بیزنس نوپای آن‌ها در بازار رقابتی امروز به جذب و نگهداری مشتری بستگی دارااست. بازاریابی دیجیتال، در حالتی که که با طرح ریزی راهبردی یاروهمدم باشد، می تواند انبوهی از مشتریان بالقوه را برای بیزنس مقصود به ارمغان آورد.

ولی نقص‌‌ اینجا میباشد که برخی اشخاص به انگیزه مواجه شدن با بحران های فعال سازی یک تجارت، از طراحی و پیاده سازی کمپین های بازاریابی دیجیتال گشوده می‌مانند و برخی دیگر چون از اهمیت بازاریابی دیجیتال ادراک واضحی ندارند، به سراغ این نوع بازاریابی نمی روند.

در این نوشته‌ی علمی شما میتوانید با چرایی بازاریابی دیجیتال، بحران های آن و ایرادات رایج در اجرای این نوع بازاریابی آشنا گردید.

آموزش دیجیتال مارکتینگ از 0 تا 100 

✅ معضل های بازاریابی دیجیتال

یکی‌از دلایلی که اکثر اوقات کسب و امور از ساخت بازاریابی دیجیتال سر باز می‌زنند، این میباشد که نمی دانند از کجا می بایست استارت کرد. اکثری از اشخاص به نادرست تصور می نمایند که تدوین طرح بازاریابی دیجیتال مستلزم تنظیم وسعت وسیعی از گزارش های زمانبر میباشد که در منابع مالی و وقتی کسب و کارشان نمی گنجد. این در حالی میباشد که توفیق طرح‌ بازاریابی دیجیتال به تعداد صفحات‌ نیست، بلکه این شیوه‌ هدفگذاری استراتژی ها میباشد که نقش انتخاب کننده ای اجرا می نماید.

برای مثال رویکردهای پیشنهاد گردیده در هدفگذاری استراتژی های بازاریابی دیجیتال می شود به هدف ها اسمارت (SMART Goals) اشاره نمود. به‌این معنا که هدف ها طرح های بازاریابی دیجیتال باید ۱) معین ۲) قابل تحلیل ۳) دست یافتنی ۴) دارای ربط و ۵) زمانمند باشند. طرح هایی که بر مبنای این پنج مولفه تدوین می گردند، راحت تر به مقصود می رسند.

چندین خطا رایج در بازاریابی دیجیتال

چندین خطا رایج در بازاریابی دیجیتال

✅ هدف ها اسمارت (SMART Goals)

معضل دیگری که بخش اعظمی از کسب و امور را از طراحی و پیاده سازی کمپین های بازاریابی دیجیتال پشیمان می نماید، تنوع استراتژی های این نوع بازاریابی میباشد که طیف وسیعی از تکنیک ها را مشمول میگردد. بطوریکه کسب و امور نمی دانند که از میان استراتژی هایی مانند سئو برای موتورهای کاوش (سئو)، بازاریابی محتوا، بازاریابی ایمیلی و بازاریابی موبایلی کدام را تعیین نمایند.

هریک از این ‌استراتژی های دیجیتال، جزئیات و کارکردهای متفاوتی دارا هستند و بایستی بر مبنای نیازهای بیزنس غرض آنالیز و حق تقدم گذاری شوند. با وجود تنوع بالای استراتژی ها و تکنیک های بازاریابی دیجیتال، کسب و کارهایی که از به عبارتی نخست غرض شان را راجع به فعال‌ساز‌ی کمپین‌ بازاریابی پر‌نور می نمایند، شانس توفیق شان ارتقا مییابد. این غرض میتواند جذب مشتریان نو یا این که فرضاً تولید وفاداری مشتری به مارک باشد. بطورکلی هنگامی با غرض معلومی دست به گزینش استراتژی ها و تکنیک های بازاریابی دیجیتال بزنید، راحت تر می‌توانید آیتم سازگار با نیازهای کسب و کارتان را تشخیص دهید.

💥 چندین خطا رایج در میان کسب و امور در اجرای بازاریابی دیجیتال 💥

 

✅ کار های بازاریابی نامنسجم

یک کدام از طرز هایی که به نهادینه شدن یک مارک در ذهن مشتری‌ یاری می نماید، فعال سازی کمپین های بازاریابی دیجیتال یکدست میباشد. بازاریابی دیجیتال یکدست یعنی ترکیب و یک دست سازی چند استراتژی بازاریابی و در فیض ساخت رویکردی دارای انسجام در همگی کار های بازاریابی. هنگامی که استراتژی های بازاریابی دیجیتال در مخلوط با یکدیگر پیاده می گردند، شانس برگشت سرمایه ارتقاء می یابد.

✅ آشنایی ناکافی از مشتریان غرض

امکاناتی از قبیل گوگل آنالیتیکس و بقیه ابزارهای شبیه که آمار بازدیدکنندگان سایت ها را نشان میدهند، فقط وسعت بازدیدها را اندازه گیری می نمایند، در حالی که از علایق و احساسات بازدیدکنندگان اطلاعاتی در مشت نمی گذارند. ولی جهت اجرای استراتژی های بازاریابی دیجیتال مورد نیاز میباشد داده ها بی نقص تری را در موضوع‌ برخورد مشتریان گردآوری فرمائید تا بتوانید نقاط ضعف‌ برندتان را بشناسید و در سریع ترین فرصت برطرف شان نمایید.

✅ سستی در تعقیب تغییرات

فضای کسب و کارهای اینترنتی دائماً در درحال حاضر تغییر و تحول میباشد. به این ترتیب برای اینکه مشتریان تان را از دست ندهید، بایستی همواره بر موج تغییرات سوار باشید و رویکرد ای پویا در پیش بگیرید. پویایی در بازاریابی دیجیتال، بخصوص هنگامی با ابتکارات جدید همدم باشد، بیشتر به‌ دیده مشتری می نشیند. از این رو میباشد که برندهای اسم شناخت مانند آمازون، دل، گوگل، تسکو و زاپوس همواره در کوشش میباشند تا با نوآوری رویکردهای تازه و امتحان و اشتباه به وسعت گسترده تری از مشتریان آنلاین دست پیدا نمایند.

✅ عدم آشنایی مقتضیات بازار

بازاریابی دیجیتال نیازمند آشنایی نیازهای مشتریان مقصود و بررسی واحد سنجش توفیق یک بیزنس در پاسخگویی به‌این نیازها میباشد. همان، بازاریابی دیجیتال سوای نظارت بازار منفعت ای ندارد، چون دور و بر کسب و شغل های اینترنتی بقدری رقابتی میباشد که صرفا کسب و کارهایی شانس بقا خواهند داشت که کارکشته به آشنایی مقتضیات بازار روز باشند. نظارت بازار ضمن روشن سازی نیازهای مشتریان امداد می نماید تا به خلاهای موجود و نیازهایی که هنوز به وسیله کسب و شغل های حریف جواب داده نشده اند، پی ببرید و با دقت روی این نیازها مزیتی رقابتی ساخت و ساز فرمائید که وجه تمایز و برتری برندتان با بقیه رقبا خواهد شد.

گونه های تولید محتوا

✅ اتلاف سرمایه

اکنون پرورش کسب و شغل های اینترنتی فی مابین انبوه رقبا تا حد متعددی به سپرده گذاری روی بازاریابی دیجیتال بستگی داراست. در واقع، کسب و کارهایی که در‌پی بازاریابی دیجیتال نیستند یا این که استراتژی مشخصی را در عمل های بازاریابی دنبال نمی‌کنند، دیر یا این که زود از چرخه رقابت حذف خواهند شد. کسب و کارهایی که میزان دارایی کافی به تدوین و اجرای استراتژی بازاریابی دیجیتال تخصیص نمی دهند، معمولاً از نگاه نیروهای فنی نیز ضعف دارا‌هستند و به جهت کمبود متخصصان بازاریابی دیجیتال حاذق به مدیر اثر گذار تهدیدهای رقابتی خاص این حوزه نیستند.

✅ برخوردار نبودن از قیمت متمایز

بازاریابی دیجیتال ایجاب می نماید که قیمت پیشنهادی برندتان را گزینش و در مقیاس کلان به گوش مشتریان‌ برسانید. قیمت پیشنهادی یعنی به عبارتی خصوصیت مثبتی که انتظار می رود مشتریان بالقوه را ترغیب به خرید و مشتریان سابق را ترغیب به تکرار خرید نماید. این قیمت پیشنهادی را میتوانید از روش استراتژی محتوایی ترویج دهید. محتوای دارای ارتباط به منزله نیروی محرکه عمل های بازاریابی دیجیتال میباشد و در سئو نقش بسزایی اعمال می نماید. با تبلیغات محتوایی در گستره کانال های مجازی میتوانید به طیف وسیعی از مشتریان بالقوه دسترسی پیدا نمائید.

تهیه و تنظیم‌ محتوای هوشمندانه ای که بیشتر آموزشی و انگیزشی باشد نسبت به تبلیغ بدون واسطه فعالیت سادگی وجود ندارد، البته به مجموع مشقت هایش می ارزد، چون چنانچه محتوای ارائه گردیده بی نیاز و کاربردی باشد،‌ کسب و کارتان در لحاظ کاربر تحت عنوان منبعی گران بها از داده ها ناب جلوه خواهد کرد.

✅ هدفهای نامعلوم

کسب و کارهایی که مقصود مشخصی را دنبال نمیکنند، منظره روشنی پیش رو نخواهند داشت. استراتژی‌ بازاریابی دیجیتال در کسب و کاری که مستلزم تزریق مشتریان تازه به چرخه فروش میباشد، میتواند با استراتژی تجارت دیگری که بر نگهداری مشتریان فعلی تاکید داراست، متعدد باشد. نامشخص بودن مقصود در ایفا عمل های بازاریابی موجب کارایی های جسته گریخته ای میگردد که زیرا نظام مند نیستند، به فیض مناسب نمیرسند و تنهاً منابع مو جود را هدر می‌دهند. در حالی که در صورتی‌که بازاریابی دیجیتال با هدفگذاری اسمارت ترکیب گردد، انرژی بازاریابان و سرمایه‌ بیزنس روی تحقق هدفی معین سپرده گذاری شود که مشخص و معلوم، قابل محاسبه، دست یافتنی، دارای ارتباط و زمانمند میباشد.

✅ فیدبک نامناسب

هر کسب و کاری که بر پایه ی وبسایت باشد، با داده هایی پیرامون تجزیه و نظارت خلق و خوی بازدیدکنندگان سر و کار خواهد داشت که در تدوین طرح های بازاریابی دیجیتال این داده ها بکار می‌آیند. البته اکثری از کسب و امور به جهت نداشتن استراتژی بازاریابی دیجیتال نیازی به چک این داده ها حس نمیکنند. این در حالی میباشد ‌که در حالتی که استراتژی مشخصی را در بازاریابی دیجیتال اتخاذ نمایند، خیر فقط با بازگشت بدین اطلاعات کارکشته به حصول هدف ها نخستین بازاریابی خواهند بود، بلکه با استعمال از این داده ها میتوانند به پیشرفت مداوم در جنبه های کلیدی بازاریابی دیجیتال اعم از بازاریابی موتورهای کاوش، مدیریت تجربه استفاده کننده و بازاریابی شبکه‌های‌مردمی نیز برسند.

دیجیتال مارکتینگ ابزاری با گستره کارآیی بالا میباشد که در حالتی که در چهارچوب استراتژی های دریک سمت با هدف ها بیزنس تدوین و اعمال گردد، به توفیق برند و رضایت مشتری سبب گردد.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *